Hæklet hovedtelefonlednings-sok DIY

19. november 2012

De fleste kender dette syn:

AAARG! En pestilens… men der er en løsning, som er ganske enkel og billigere end at købe sig til det.

Man hækler ganske enkelt rundt om ledningen med fastmasker og dermed undgår man det rædselsfulde filtrehelvede. Selv genstridige hæklemodstandere som min mand kan se det fornuftige i dette og TADAAAA jeg har hæklet den første ting EVER til min mand. En ensfarvet sort version af denne ledningssok. Succes!

Bind først en knude om ledningen, grib hæklenålen og tag fat i garnet:

Hækl fastmasker omkring ledningen og omkring garnenden:

Det begynder at se sådan ud:

Fortsæt, indtil du når til en “forhindring”. Bryd garnet, luk af af og hæft garnenden ved at tråde den på en nål med rund spids og føre garnet under en 10-15 fastmasker, klip resten af. Fortsæt på samme vis med de andre ledningsstykker. Jeg har brugt Arwetta Classic – Vineyard (513) for at få skønne efterårskulører.

5 kommentarer

  1. Wau!! Fantastisk ide!:)

  2. SUPER!!!!!!!!!!!! Date: Mon, 19 Nov 2012 10:41:38 +0000 To: bergisa.hildebrand@hotmail.com

  3. Smart. Da jeg så overskriften, troede jeg, du havde hæklet noget AF ledningerne, da jeg lige har læst om en der har strikket skåle af gamle ledninger.

  4. Sommetider er enkle ideer de bedste!

  5. Hvor du sej.. det vil jeg da også prøve.. har et par af den slags hjemme.. så det skal da hel sikkert afprøves…