Hæklet the-hætte eller sådan kan du også bruge din hue

3. december 2012

En opskrift kan bruges til mange ting. Her har jeg brugt opskriften på “Hue i bølger” fra “3-d hækling” til at hækle mig en tehætte. Jeg har slået op og hæklet som til den mindste størrelse og hæklet i alt 25 rækker i huemønsteret i “Fritidsgarn” – efterfølgende fik den en tur i vaskemaskinen sammen med vasketøjet på 60 grader. Og så en lyserød pompom i Peruvian Highland. Således holder theen sig nu varm. Thekander varierer jo meget i størrelser, så det smarteste er selvfølgelig at måle sig frem undervejs – og hvis du vil valke den i vaskemaskinen skal den være noget større end den endelige thehætte.
Jeg brugte 2 nøgler Fritidsgarn.
Se andre versioner af Hue i bølger her, her her og her.

tehætte2
tehætte1

10 kommentarer

  1. Den er ganske enkelt nuttet. Glædelig jul😉

  2. Fin, fin, fin! Faktisk helt fantastisk. Jeg er meget begejstret for farvesammensætningen.

    Jeg har længe tænkt, at jeg skal prøve dit bølgemønster af og hey, nu har jeg endnu mere lyst til det.

  3. Skøn ide ! Og meget lækre farver, du har valgt.

  4. Kære Sidsel, jeg er også helt ekset med dine farver. Hvad er det for noget garn, du har brugt her og hvilken farve er det?
    Kærligst
    Karen – der gerne vil lave ngt. lign. til manden min i julegave….

  5. Hej Karen
    8536 – grønt Fritidsgarn – 2 nøgler
    186 lyserød Peruvian Highland – en lille smule

    God fornøjelse!

    Kh Sidsel

  6. Hvor ser det godt ud – og tak for linket;)

  7. […] der thevarmer i hæklenålen. Jeg ku ligesom ikke stoppe igen. Først hæklede jeg den løse, store hætte, der kan passe på en række thekander og bagefter fik jeg lyst til at prøve en mere tætsiddende hæklet tevarmer, men i det samme […]

  8. Jeg har prøvet at lave denne hue fra hæftet 3d, og er nu nået til at sy den sammen i toppen, men jeg kan simpelthen ikke få det til at se pænt ud… Nogen idéer til, hvad jeg gør galt?
    Håber du kan hjælpe mig…

    Venlig hilsen
    Carina

  9. Hej Carina

    Jeg vil foreslå to forskellige metoder:
    1: Ri først igennem arbejdet helt yderst og træk det sammen. Sy det dernæst så pænt du kan fra vrangsiden
    2: Form toppen til et kryds og sy alle “benene” i krydset for sig.
    (giver det mening?)
    Håber det lykkes🙂

    • Okay, mange tak for hjælpen… Det prøver jeg med det samme🙂