h1

Mere varm the

11. december 2012

I sidste uge gik det der thevarmer i hæklenålen. Jeg ku ligesom ikke stoppe igen. Først hæklede jeg den løse, store hætte, der kan passe på en række thekander og bagefter fik jeg lyst til at prøve en mere tætsiddende hæklet tevarmer, men i det samme bølgemønster. Dvs. denne gang var det den anden variation af bølgemønsteret, hvor man bruger km og hstm.

thehætte2

Jeg er blevet meget tilfreds med den, og min datter synes også den er lige i øjet. Princippet er det samme som i den hæklede hue fra “3-d hækling” – mønsteret er med km og hstm og derudover er den hæklet af to ens stykker, som er syet sammen over og under tud og hank, samt en cirkel i toppen. Jeg vil ikke vove mig ud i at skrive et mønster, jeg tror alle har forskellige thekander! Min går ikke indad i bunden som de fleste thekander, og det forenkler det jo noget, men jeg tror at hvis man hækler på samme vis i bund og top, vil man kunne løse det.

Nu får jeg helt lyst til en kop the 🙂

10 kommentarer

  1. Din svigermor synes også at den er “lige i øjet”!!


  2. Hvor er den fin, sidder lige og ærgrer mig over, at jeg ikke har en te-kande med den facon…


  3. Hold da op, hvor ser den flot ud. Du er bare helt fantastisk dygtig med garn. Slet ikke misundelig! :o)


  4. Hjamen altså, hvor er den altså også fin!


  5. Hvor er den skøn


  6. Ej hvor er den fantastisk! Ville ønske tepotter var ens så der kunne laves en opskrift.


  7. super flot!


  8. Jeg syntes den er fantastisk. Jeg kunne også godt tænke mig et mønster


  9. Hmm… måske kunne man lave en opskrift hvor man beskriver hvordan man beregner det? Jeg kigger på det. 🙂



Skriv et svar

