h1

Blødt til baby – hæklet af Charlotte

19. december 2012

Jeg fik en sød mail i dag fra Charlotte, der har hæklet flere af modellerne i Blødt til baby. Selvom hun er forholdsvis ny hækler, skrev hun at hun havde nemt ved at følge opskrifterne – og det er jo skønt at høre!🙂
Resultaterne er da også blevet virkelig fine.

augusta2
Kimonotrøjen er superanvendelig og praktisk. Charlotte har hæklet den i Semilla fino fra BC garn i lys lilla og koral, og så har den fået fine libertyknapper fra Betty P.

augusta
Bukserne i bølgemønster kommer snart til salg i en ny, forbedret version, men jeg skal liiige hækle nogle flere rækker og have taget billeder🙂 Charlotte har hæklet dem i exclusive alpaca fra hjertegarn.

Jeg bliver altid så glad, når jeg ser, at opskrifterne bliver brugt.🙂

5 kommentarer

  1. Rigtig flot – og nuttet baby!


  2. Jeg har hæklet vesten fra blødt til baby (mig der også hæklede duen, du linkede til ) og flere andre ting, men vesten er på bloggen her hvis du vil se den :)! http://haekleriet.wordpress.com/2012/12/10/haeklet-og-lun/

    julehilsen Fie//hækleriet


  3. […] Jeg vil anbefale at vælge noget andet garn, da det var noget værre filtemøg. Se andres versioner af bukserne: Henriette, Sigrid og Charlotte. […]


  4. Hej. Jeg er forholdsvis ny hækler, men kan slet ikke lade være og venter nu en lille pige så bogen blødt til baby er bare fantastisk. Jeg er dog løbet ind i lidt problemer med opskriften til den hippe hættetrøje. Det er lige til at gå til, bortset fra at jeg ikke kan få hæklefastheden til at passe, uanset hvilken hæklenål jeg bruger. Nogle gode råd? Problemet er at de 17 masker kun bliver til 8 cm og ikke 10 som skrevet og det gør jo at jeg ikke kan regne med resten af målene. Findes der mål til den anden led på firkanterne, så var det muligt selv at regne en størrelse ud.
    Vh Trine
    Ps. Tak for nogle super opskrifter🙂


    • Dejligt at du kan bruge dem!
      Jeg har desværre ikke gemt målene, men du kan principielt regne det ud udfra hæklefastheden. Bruger du det samme garn? Husk at det skal være så tilpas løst at trøjen bliver behagelig at have på🙂



Skriv et svar

