h1

Cape hæklet af Louise – også i børnestørrelse!

28. januar 2013

Hvis man kunne tænke sig at hækle capen i reliefmuslinger fra 3d-hækling i pigestørrelse så er der hjælp at hente hos Louise med bloggen Ellas garn.

Hun har hæklet den både i voksenstørrelse og til sin ældste datter, og her kommer hendes hjælp til at hækle den i str. 6-8 år:
“Jeg har blot startet med 62 luftmasker og hæklet som i opskriften blot med 10 rækker muslinger og 5 rækker med reliefstangmasker i toppen. Jeg brugte kun lige knap 4 nøgler garn til den.”

Det er lidt svært at se mønsteret i det mørke garn, men det er tydeligt at se, at pigen er sød🙂
pigecape

Hendes voksenversion er rigtig flot. Det ser ud som om hun har hæklet den noget strammere end jeg har og det klær den rigtig godt.
capeLouise

2 kommentarer

  1. Hej – Jeg vil gerne igang med capen. Men har lidt problemer med at tolke hæklefastheden.. over hvilke masker jeg skal hækle den!
    Hilsen Signe


  2. Hej Signe

    Prøv at hækle en firkant med 4 muslinger á 9 db-stm, 6 rækker (husk fm-rækkerne). Som du ser ovenfor går det bestemt ikke noget at du hækler fastere end jeg har gjort, det bliver kun flottere.🙂

    Mvh Sidsel



Skriv et svar

