h1

Video: Hæklede snoninger

13. marts 2013

Nu fik jeg lavet en video som kan hjælpe dig med at hækle snoningen på uglehuen eller andre snoninger.
uglehuefjol2
I videoen viser jeg, hvordan man snor mod højre og mod venstre. Snoningen mod venstre er ganske nem, men snoningen mod højre er bøvlet, jeg håber jeg har fået gjort det tydeligt nok i videoen.
I videoen hækler jeg en snoning med reliefstangmasker og dobbelte reliefstangmasker, men man kan selvfølgelig hækle snoninger med andre reliefmasker, ligesom snoningens “baggrund” kan skiftes ud.
Garnvalget er meget vigtigt når man hækler snoninger, så prøv med lidt forskelligt garn, før du bestemmer dig til om du kan lide dem eller ej. Jeg kan anbefale Lamauld fra Strikkebogen og Gotlandsk pelsuld fra Filcolana. Begge garner giver flotte snoninger i hækling.

One comment

  1. Værsgo, Jutta🙂



Skriv et svar

