God bog til nystrikkere

8. april 2013

Jeg er ikke den store strikker endnu, men jeg arbejder på sagen. Der er jo også en masse sjovt man kan lave i strik. For nylig udkom denne bog:
foto-38

foto-41

Strikkerens mønsterbog er dels en samling med strikkemønstre – med diagrammer galore! Og derudover er der instruktioner til mange forskellige strikketeknikker. Jeg har oversat den for Turbineforlaget, så jeg har været godt nede i teksten, og jeg synes virkelig den kan noget. Nu er det den bog, jeg slår op i, når jeg skal lære en ny teknik eller genopfriske, hvordan en eller anden indtagning blev strikket. Bogen er især en fordel, hvis du kan lide at strikke efter engelsksprogede opskrifter, hvor der typisk bruges flere forskellige opslagninger, aflukninger, indtagninger osv end der normalt bruges i danske opskrifter.
Den er også perfekt hvis man godt kan lide at designe selv, for der er nogle rigtigt fede strikkemønstre i, se fx disse:

foto-39

foto-40

Reklamer

9 kommentarer

  1. Elsker skønne mønsterbøger, har en større samling… Skal di ikke snart ud og kikke i dem, og i min have 😉

    • Jo da! Det vil jeg gerne. Jeg skriver lige, så finder vi en dag. 🙂

  2. Åh nej da har lige opdaget at jeg har et STORT behov for endnu en strikkebog – den ser meget meget spændene ud ;O)

  3. Jeg er også nystrikker og synes helt klar at bogen ser ud til en der skal tilføjes min hæklesamling.

  4. Ja, ikke 🙂

  5. Jeg er ikke nystrikker, men kan sagtens se behovet for denne bog alligevel. Har den hjemme fra biblioteket lige nu, men overvejer om den måske skal permanent på hylden, selv om Barbara Walkers bøger om strikkemønstre står højest på ønskelisten 🙂

  6. Melder mig også under fanerne som nystrikker. Har ikke strikket noget siden, jeg strikkede et tvivlsomt kattepenalhus i folkeskolen! Men har besluttet mig for at blive strikker. Så tak for tippet.

  7. Åh. Jeg er VILD med den slags bøger. Så sent som i går brugte jeg en som godnatlæsning og tænkte, at meget af det jeg finder på pinterest allerede er i den-slags-bøger, bare meget mere grundigt og nemt tilgængeligt 🙂

    Og tillykke med oversættelsen!