h1

Nye hækledesigns på vej

17. maj 2013

Jeg har designet et par modeller til garnfirmaet Filcolana.
Nu har Nanna fået taget billeder af nogle af dem på en levende model, og det kilder altid lidt i maven, for så ser det jo pludselig så færdigt ud.
Nå, men den ene er en lårkort nederdel med snoninger, bobler og rib. Der er lidt forskelligt tekstur at hygge sig med🙂
SI_tilia3

Den er hæklet i det fede garn Gotlandsk pelsuld, som er særligt velegnet til hæklede snoninger. Man kan hækle på en ret stor hæklenål i forhold til garnets tykkelse. Det betyder, at nederdelen bliver forholdvist let trods al teksturen. Og så bliver snoningerne pæne i det garn – det gør hæklede snoninger bestemt ikke i al slags garn! Den nederste kant er hæklet i dobbelt garn for at give en holdbar og veldefineret kant.
SI_tilia4

Den anden opskrift er på en halsrør i mælkedrengemønster hæklet i det bløde Peruvian Highland. Der er et væld af farver, så du kan rigtig lege med farvekombinationer. Halsrøret er så tilpas enkelt i mønsteret, at det kan bruges til en mand med det rette farvevalg.
SI_eresus

SI_eresus2

Opskrifterne skal der læses korrektur på og så kommer de ganske gratis på http://www.filcolana.dk.

13 kommentarer

  1. Hvor er de smarte begge modeller. God weekend, Stine.)


  2. Hei Sissel
    Det var to flotte design du hat lavet.
    Du er bare så dyktig, synes jeg.


  3. Sikke nogle fine designs. Jeg vil kaste mig over nederdelen på et tidspunkt. Er den besværlig at forlænge, hvis man synes den er lidt for kort?


    • Nej, slet ikke. Den hækles oppefra og ned, så det er bare at fortsætte, indtil man synes den er lang nok. Det er også nemt at gøre den bredere – så man kan ret nemt justere den til ens egen krop.


  4. Det er virkelig et fint halsrør!


  5. Hvor er du bare dygtig til det du laver…..:-) kh. Johnna Ulriks mor


  6. Rigtig gode begge to. Nu har jeg jo ikke lige figur til lårkort, men jeg kender da heldigvis nogen som har. 😉


  7. Fantastisk nederdel… den kunne jeg godt tænke mig til vintergarderoben (måske bare lige ned til knæene).
    Og så halsrøret til at matche vinterjakken🙂


  8. Jeg kan ikke finde opskriften på det flotte halsrør på Filcolanas hjemmeside. Kan du henvise til, hvor den er? Eller ligge opskriften ind her?


  9. Den er ikke kommet endnu – i løbet af efteråret kommer opskrifterne på Filcolanas hjemmeside og Ravelry og mon ikke jeg også smider et link her.


  10. Hov! Jeg har ikke set nederdelen før nu. Den er da så meget på min vinternørkleliste!

    Hvad er navnet på den?


    • Ja hvad var det nu det var :-O…. (tjekker lige gamle mails) TILIA – men måske er den ikke blevet lagt ud endnu? Kan i hvert fald ikke se den derinde… hører lige hvornår den kommer🙂


      • Den er ikke lagt op endnu, skal nok sige til, når den er der🙂



Skriv et svar

