h1

Hækling på Nordisk strikkesymposion

22. juli 2013

Det var en skøn, skøn oplevelse at undervise på Nordisk Strikkesymposion arrangeret af foreningen Gavstrik. Det foregik på Rødding Højskole, og der var deltagere fra det meste af Norden og også fra Japan og Korea og England.
Jeg holdt kun korte workshops (en anden gang laver jeg nogle længere, så de stakkels deltagere får knap så meget stress!).
En herlig oplevelse var også et “modeshow”, hvor deltagerne selv viste sager frem de havde strikket eller hæklet. Der var både smukke og vildt sjove ting imellem hahaha!
Det var et par meget inspirerende dage med nogle dejlige hæklere og strikkere! Tak for den oplevelse.
Næste gang er symposiet i Finland, nærmere bestemt Vasa og det vil jeg virkelig gerne. Det vil jo være en art pilgrimsfærd for mig. Netop i Vasa ligger der et Korsnæsmuseum hvor man kan se de berømte Korsnæstrøjer, der er en kombination af nordisk flerfarvehækling og strik. Det gad jeg godt! Men nu må vi se om det kan komme til at stemme med familiens planer.

Men fotos havde jeg da åbenbart ikke tid til at tage… kun af de her fantastiske pompom’er som en japaner viste frem. Der er leopardpletter og alt muligt! Så sejt.

Men du kan se lidt billeder derovrefra ved at klikke her: KLIK.

pompom

One comment

  1. Uh, hvor det lyder spændende. Finland. Jeg vil så gerne til Finland. Det lyder som en virkelig god anledning. Det er lige noteret bag venstre øre🙂



Skriv et svar

