h1

Perfekte striber i hækling

30. oktober 2013

I sidste post skrev jeg om hæklede striber – og nogle gange gør man altså tingene mere komplicerede end de behøver at være! For der er jo den helt enkle og korrekte måde at gøre det på! Jeg ved ikke hvad der skete for mig… men en kommentar fra Randi fik mig lige til at hækle en prøve … og ja, det er den rigtige måde – og den der også står i bøgerne. Aner ikke hvorfor jeg havde glemt den.

Så altså – den måde du hækler perfekte striber er – uanset masken:
Begynd hver omgang med et antal lm ( 1 lm til fm og hstm, 2-3 lm til stm), afslut hver omgang ved at skifte farve FØR sidste omslag i omgangens sidste m. Hækl det sidste omslag med den nye farve og en km med den nye farve i omgangens første m. Så enkelt er det – beklager min unødigt komplicerede metode i sidste post! Det var en gedigen tanketorsk. Jeg tror jeg vil slette den gamle post for at ingen skal give sig i kast med den alt for komplicerede metode :-O

foto-15

8 kommentarer

  1. Du er tilgivet, den slags sker jo for mennesker der tager hænderne op af lommen ;0)


    • Tak, det var sødt sagt🙂 Men er alligevel lidt flov…


  2. Men hov – i det andet indlæg, står der jo en super fin forklaring på omvendt km osv. Det skal ikke slettes😉


    • Det skriver jeg om i en anden post – den er nemlig god at kunne. Bare ikke lige til det her (rødme)


  3. Jeg forstår det stadig ikke helt, men det kommer jeg sikkert til, når jeg sidder med det i hånden. Så er det nemlig meget nemmere. Hvad gør du med gårnet på den farve du ikke bruger? Klipper du den over, eller fører du den med op til næste gang den skal bruges?


    • Jeg lader den hænge bagpå og fører den med op næste gang den skal bruges. Du kan se øverst på hækleprøven, hvordan det skal se ud lige inden man hækler kædemasken.


      • Kunne være jeg skulle få lavet en ordentlig fotovejledning til det?


  4. Super, der er lige hvad jeg mangler. Jeg vil se om jeg ikke kan finde ud af det i aften, når jeg skal hækle en stribet blæksprutte.



Skriv et svar

