h1

Workshops i februar

20. januar 2014

Så er der nyt til dem der trænger til nye hækleudfordringer og -inspiration!
I februar holder jeg to forskellige workshops i Sommerfuglen i København.

8. februar 11-15
Den ene er Hækling med bobler, snoninger og flæser – en workshop om tekstur i hækling. Jeg vil demonstrere en række forskellige bobler og hvordan boblerne kan sammensættes med andre masker til forskellige mønstre. Jeg vil også demonstrere snoninger og flæser og give generelle tips til at gøre din hækling endnu sjovere, smukkere og nemmere.
foto 1-3-2

Medbring: Tykt, lyst uldgarn og hæklenål, der passer til. Eventuelt andre garner du har lyst til at lege med.

22. februar 11-15
Den anden er Nordisk flerfarvehækling, en teknik som står mit hjerte nær.
På denne workshop arbejder vi med den traditionelle nordiske flerfarvehækling, som blandt andet er kendt fra Korsnäs-trøjen. Slå dig løs i fede mønstre – traditionelle og moderne.
Lær at lave farveskift og tofarvet opslagning samt flere andre smarte hækletricks.
foto(46)

Medbring: Tyndt uldgarn i flere farver, hæklenål der passer til. Hvis jeg skal anbefale et godt øvegarn, bliver det Rauma Finull og en hæklenål 3,5 mm.

For begge workshops gælder det at:
Der udleveres et lille kompendium på kurset. Du skal kunne de basale hæklemasker i forvejen. Du har naturligvis mulighed for at købe materialer under kurset i butikkens åbningstid.

6 kommentarer

  1. Hvad koster det? og hvad er et kompendium?


    • Hej Susi
      Det koster 300 kr for en workshop – meld dig til hos Sommerfuglen ved at klikke på linket. Et kompendium er nogle sider med instruktioner, så man kan arbejde videre med teknikkerne derhjemme.
      Mvh Sidsel


  2. Hej. Er det ikke muligt der kommer et kursus i Jylland. Jeg vil så gerne lære mere Kh Anne Ranch

    Sendt fra min iPad

    > Den 20/01/2014 kl. 08.24 skrev “På krogen” : > > >


    • Hej Anne. Jo da!
      Jeg skriver en oversigt en af dagene, men der er i hvert fald planlagt kurser i både Ribe, Fanø, Ho, Tind og Rødding i år – af varierende længde.🙂


  3. Hej Sidsel. Jeg vil mægtiggerne deltage i konkurrencen om messebilletter, jeg krydser fingre.🙂 Hilsen Signe


  4. Skal helt sikkert på messe igen i år- det er så fantastisk inspirerende.Og endelig en messe på Sjælland.



Skriv et svar

