h1

Bog om vævestrik

28. januar 2014

På fredag D. 31. Januar udkommer en ny bog om vævestrik.
Vævestrik er en nem måde at strikke med flere farver. Man strikker kun med en farve ad gangen, så det er nemmere at overskue for strikkeudfordrede som mig selv. Derudover har vævestrik et meget lækkert netop vævet udtryk, som jeg synes er uimodståeligt lækkert.
I bogen er de fleste af de 21 mønstre både beskrevet til at strikke rundt og frem og tilbage efter og derudover er der 7 enkle småprojekter man kan øve sig på.
Lær lækre mønstre som perlegrus, zebra eller hulkrus og brug dem til vanter, tasker, pulsvarmere eller hvad med at strikke nye kanter på din gamle sweater?
Bogen er oversat fra svensk og har været meget populær i Sverige.

vævestrik forside

Jeg har bogen med til messen i Rødovre, den kan købes i min webshop, og derudover kan den blandt andet købes her ca. fra fredag:
Prisen er 159 kr

Bettekun, Aars
Designværkstedet, Aalborg
Flid, København V
Fox & Jane, Ballerup
Gadestrik, Silkeborg
Garn de Luxe, Tørring
Garniture, Middelfart
Ho Strik, Blåvand
Lundagers, Grindsted
Hønsestrik, Aalborg
Rasmilla, København S
Selvstrik.dk
Sommerfuglen, København K
Tusindfryd, København Ø

7 kommentarer

  1. Ej den glæder jeg mig til at få fingrene i!😀


  2. Vævestrik er så sjovt og uden ‘garnvirvar’🙂 har lige lavet en stak pulsvarmere og halsdimser for at teste mønstre og farver, og der er uendeligt mange variationsmuligheder i udtrykket bare ved valg af farver. Eneste ulempe er, at det går lidt langsomt fremad, men man kan vel ikke få det hele


  3. Det er nemlig lidt nemmere end så meget andet strik med flere farver. Har prøvet at strikke med to farver på én gang, men ligefrem kønt blev det ikke😛 Så er vævestrik mere til at gå til – og smukt er det også! Og fascinerende hvor komplekse mønstre man kan strikke, selvom man kun bruger én farve ad gangen.


  4. Den ser spændende ud, den må jeg da få kigget på!!! Jeg er nemlig heller ingen ørn til fler-farve-strik.


  5. Ser spændende ud, hvem har lavet den ? Er det en oversat bog, eller ? Glæder mig til at se den.


    • Hej Mette. Det er en svensk bog, som jeg har oversat (med lidt konsulentbistand fra en superstrikker) – forfatterne er Madelaine Jansson og Lotta Bengtson.🙂


  6. […] fra forlaget Sangild er en fin lille bog med 21 vævestriksmønstre enkelt sat op , lige til at gå til og med billeder […]



Skriv et svar

