h1

Ny grundbog til hækling

4. marts 2014

Så er den her – den nye grundbog om hækling, der kommer omkring alle de mest gængse teknikker. Den er efter min mening langt bedre end Politikens Hæklebog.
Hæklerens store teknik- og mønsterbog rummer, som navnet antyder, teknikker og mønstre. Den kan bruges som opslagsbog og inspiration for den øvede hækler og som en bog, der hjælper én rigtig godt i gang for begynderen.

Den er oversat af mig, og jeg har hermed gjort mig selv arbejdsløs… for hvad skal jeg nu undervise i?😉

Den koster 229 kr og kan købes mange forskellige steder. Jeg har den også i min egen lille shop, så kig ind🙂

foto 5

For eksempel kan du læse om, hvordan du syr eller hækler firkanter sammen til tæpper (og der er seføli også opskrifter på forskellige firkanter, sekskanter osv)

foto 1

 

Der er en kortfattet vedledning til tunesisk hækling – som også kaldes hakning.

foto 2

 

Der er opslag for eksempel om knaphuller!

foto 3

 

Og så er der selvfølgelig en masse forskellige lækre mønstre, der er lige til at bruge til tørklæder, tæpper og alt muligt andet.

foto 4

 

7 kommentarer

  1. Kære Sidsel, du bliver ikke arbejdsløs – der er mange som stadig gerne vil have det vist i virkeligheden🙂


    • Sikke et held😉


  2. Den kommer på ønskesedlen!


  3. hey

    Jeg vil gerne købe denne hæklebog hos dig, men hvor er den dog???
    Bente


    • Hej Bente. Den er udsolgt! Det ku være jeg skulle få bestilt flere hjem… ellers kan den bl.a. fås hos Sommerfuglen.
      Kh Sidsel


  4. Æv, så kan jeg ikke få en autograf. Jeg prøver noget andet:)


  5. Tusind tak for at du gad oversætte den – har lige fået den og glæder mig vildt til at komme i gang med den🙂



Skriv et svar

