h1

Hæklet bølgenederdel

11. maj 2014

For efterhånden en del år siden hæklede jeg en kæk lille nederdel til min datter i lyslilla alpaka. Det er nok en af de hæklede ting, hun har været gladest for og brugt mest. Hun kunne passe den fra hun var 2 til hun blev 4 år, så det var hækletid, der var givet godt ud!

Men nu er hun 6 år og nederdelen er gået videre til min venindes datter, så jeg har hæklet en ny bølgenederdel til Luna. Denne gang har jeg hæklet den i turkis Cinnia – en blød merinould fra Filcolana. Da det er noget tykkere end alpakaen fra den oprindelige opskrift, har jeg justeret en smule i opskriften. Jeg har hæklet på nål 3,5 mm og fulgt opskriften til til str. 5-6 år, men hæklet knap så mange rækker. Det smarte ved opskriften er,  at man bare kan hækle løs, til man når den ønskede livvidde! Det er klart, at den i dette garn bliver noget længere end i opskriften, men en nederdel, der går til knæet er jo også nydelig!

Jeg har i denne version sat tre stykker rund elastiktråd  på indersiden af ribkanten for at holde nederdelen oppe.

Opskriften kan købes i min butik sangild.bigcartel.com for 40 kr. Den kan hækles i str. 1-16 år.

Bølgenederdel i Cinnia lilleBølgenederdel i Cinnia cropbølgenederdel2

 

Skriv et svar

