h1

Gratis hækleopskrifter fra mig til dig

6. august 2014

Yup, så har jeg designet to nye gratis hækleopskrifter der kan hentes på Filcolanas hjemmeside. Denne gang er det mest i børneafdelingen.

Den ene – Pirat – er en hue i nordisk flerfarvehækling med dødningehoveder på. Hæklet i det bløde og elastiske Cinnia. Passer til hovedomkreds: 52-54 (55-57) 58-60 (61-64) – så ja, du kan også hækle den til dig selv 🙂

SI_pirat3

 

Den anden – Stella – er en hæklet bluse med stjernemønster på. Det er en modificeret udgave af den klassiske filethækling – og fås i størrelse 4, 6, 8 og 10 år.

SI_stella4_medium2

 

Og nu du alligevel er derinde, kunne du jo også kigge på de andre gratis hækleopskrifter derinde. Hvad med den hæklede nederdel til voksne – Tilia? Eller en hæklet nederdel til børn – Mirabilis? Eller hvad med et dejligt halsrør i vævehækling – Eresus?

Og der er flere gratis hækleopskrifter at hente derinde – håber der er noget der falder i din smag. 🙂

 

5 kommentarer

  1. Filcolana har længe haft fine opskrifter og har nu også fået et brugervenligt website. Tak for tilbuddet, men jeg betjener mig mest af strikkepindene 🙂


  2. Haps! Så er opskrifterne hentet. Mange tak. 🙂


  3. Jeg har et spørgsmål til Pirat:
    Der står, man skal bruge nål 3,5 mm, men at hæklefastheden måles med nål 5 mm. Er det rigtigt?
    Kh Janni


    • Nix, du skal selvfølgelig bruge samme nål til at teste hæklefastheden :-). Jeg skriver til Filcolana og får rettet fejlen. God fornøjelse med huen! Håber du bliver glad for den.


  4. Hej!
    Jeg er startet på pirat-huen nogle gange, men desværre opstår samme problem – når jeg når rundt efter første runde fastmasker så er start og slut forskudt af hinanden?! Jeg må gøre en fejl, men hvilken?? Håber du kan hjælpe mig!
    Christina



Skriv et svar

