h1

Ny hækleopskrift i shoppen (omsider)

3. september 2014

Så er den der omsider – huen hæklet i bølgemønster – og med farveskift og orange pompom! Du kan købe den i min webshop. Eller på Ravelry. Og jeg har også inkluderet pulsvarmere, der passer til.

hue orangepulsvarmerbølgebegge

Det passer jo lige med at det er ved at blive sæson for huer og pulsvarmere. Huen er en variation af bølgehuen fra bogen “3d-hækling”. Der er dog ændret lidt på nogle detaljer og lagt et farveskift ind.

I opskriften finder du udover den skrevne opskrift en grundig vejledning til farveskiftet og et diagram til bølgemønsteret.

bølgehue

 

11 kommentarer

  1. Hej Sidsel! Ja, det drejer sig godt nok ikke om lige DENNE hue, men dog en hue… Jeg har anskaffet mig din bog, Blødt til baby, og er igang den den “kække hat”. Jeg har et måske-problem. Mens jeg tog ud, blev sømmen meget fint lige, men nu da jeg begyndte at hækle ned, er det som om sømmen drejer lidt i hækleretningen. Skal den det? Eller starter jeg i den forkerte maske? Skal jeg starte i samme maske som jeg har sat kædemasken i? Eller sætter jeg måske kædemasken forkert? Jeg sætter kædemasken i den første hstm og starter så næste omgang med 1. hstm i tidligere omgangs 2. hstm. Er det rigtigt? Jeg håber du har tid til at svare på mit pludseligt meget lange spørgsmål, selvom det ikke er samme hue som posten handler om… 😊 Mvh. Tine


    • Hej Tine. Du skal hækle 1. hstm i sm m som du hæklede km i – altså i 1. hstm.🙂
      Mvh Sidsel


  2. Tusind tak for svar!


  3. Hej Sidsel
    Er der noget steds, hvor jeg kan købe en eller alle opskrifter fra “Hæklede gaver” (evt. online) – den er så vidt jeg kan se udsolgt og jeg vil virkelig gerne have opskriften på de hæklede håndledsvarmere, som også er at finde på din Pinterest.


    • Hej Mette. Du kan ikke købe alle opskrifterne (endnu) med pulsvarmerne i bølgemønster kan du købe sammen med opskriften på en hue her: http://sangild.bigcartel.com/product/hklet-hue-og-pulsvarmere-i-blgemnster
      Og du kan bare hækle dem uden farveskiftet, hvis du hellere vil have dem ensfarvede🙂


      • Tusind tak for svar.
        Jeg havde forsvoret, at jeg nogensinde ville købe en strikke/hækle bog – udfra påstanden at der er så mange fine opskrifter man kan købe enkeltvis på Ravelry og andre steder.
        I postkassen til mig i dag lå ‘Hovedstad’ afsendt fra dig og ‘Hæklede gaver’ som jeg fandt på gadestrik.dk 😳😜

        Jeg kan i øvrigt afslører at det har krævet en del Google søgninger at finde frem til skaberen af den smukke cape (Oven vande) jeg spottede på Fanø i weekenden. Du har virkelig fået mig til at støve hæklenålene af og ligge strikketøjet lidt til siden. Tak!


      • Hvor dejligt at høre – og godt det lykkedes at finde “Hæklede gaver”. Hæ – spottede du den til festaftenen?🙂


      • Ja, lige netop. Dig?
        Jeg var for post-migræne sløv til at få spurgt ejeren om design/hvor opskriften stammede fra – hvilket jeg efterfølgende bittert fortrød.


      • Ja, det var mig🙂 Det følelse kender jeg alt for godt😦 – men godt det lykkedes!


  4. Heya are using WordPress for your site platform? I’m new to the blog
    world but I’m trying to get started and set up my own. Do you need any html coding knowledge
    to make your own blog? Any help would be really appreciated!



Skriv et svar

