h1

Pixeltæppe

27. juni 2016

I dag klapper jeg mig selv på skulderen… jeg har nemlig for første gang i mit liv færdiggjort et hæklet tæppe. Det er blevet til dette pixeltæppe, som godt nok havde mange ender at hæfte, men faktisk var overraskende sjovt at hækle.

Jeg har altid været så imponeret over jer, der hækler tæppe efter tæppe af firkanter som møjsommeligt sys eller hækles sammen med fantastiske resultater, men jeg er ikke vanvittig vild med at hæfte ender eller at hækle den samme firkant flere gange. Så derfor er det hidtil blevet ved tanken.

Min første tanke var at hækle et tæppe, hvor man undgik at hæfte så mange ender, men hvor det stadig havde nogle farver at lege med. Og det kan man stadig, hvis man bare hækler trekanten med alle plusserne ensfarvet i stedet. Men jeg synes det var lidt fedt at blande mønsteret med de ensfarvede farvefelter, så jeg måtte bare bide tænderne sammen og hæfte alle de mange ender – puha.

Jeg har hæklet det i Hverdagsuld fra Tusindfryd (150 m/50 g) som er et rigtig fint garn til tæpper. Jeg synes det er blevet lækkert blødt og luftigt.

Opskriften koster 40 kr og kan købes på dansk eller engelsk i min webshop eller i min butik på ravelry.

Skriv et svar

