Lind – et hæklet tæppe

2. maj 2017

bladtæppe

Så er opskriften på det hæklede tæppe “Lind” testhæklet og klar til køb 🙂

Tæppet er i et skønt reliefmønster der er flot på begge sider.
På den ene side er der bladmønster og på anden side et flot bølgemønster.
Det ser kompliceret ud, men tæppet er ikke så svært at hækle. Der er en logik i mønsteret som man opdager undervejs.

Mit tæppe måler 90 x 115 cm og til det brugte jeg 14 nøgler Pernilla fra Filcolana, 100 % uld, 170 m/50 g. Det bliver et lækkert tungt og varmt tæppe og lige tilpas stort til brug over benene i sofaen (så man behøver ingen baby for at kunne bruge det 😉 I opskriften er der også tip til at hækle tæppet i andre størrelser.

Du kan købe opskriften i min webshop eller på Ravelry.

Reklamer

One comment

  1. Hej Sidsel.

    Jeg er lige startet på Lind tæppet. Jeg ville gerne have det lidt større end dit, så jeg lægger 3 x 19 masker ekstra til. Det viser sig at det ikke fungerer, da dit mønster beregnet til et ulige antal masker, for at få symmetri i siderne. Så med mine ekstra fik jeg 262 m. Jeg valgte så at trævle det op og lægge 4 x 19( eller 2 x 38), og det virker til at fungere, da jeg så fik et ulige antal masker.
    Så som jeg ser det, kan man ikke lægge 19 m til mønsteret, men man skal lægge 38 m til.
    Bare en fundering fra min side. Har du oplevet det samme?
    God dag og tak for fantastiske mønstre.
    Eva

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )