h1

Rettelse til “Sparkedragt i kvadratmønster”

28. december 2011

I mønsteret til “Sparkedragt i kvadratmønster” fra Blødt til baby står der “Gentag række 3” … men der er ingen række 3. Det er række 2 der skal gentages!

Det er et af mine yndlingsmønstre. Min datter Luna brugte prototypen konstant fra hun var 1-3 mdr. gammel. Hun er nemlig decemberbarn. Den var hæklet i Arwetta fra Filcolana, men den endelige version i bogen blev hæklet i noget garn der kan gå hele året, nemlig en uld/bomuld-blanding fra Sandnes garn – mini duett.

15 kommentarer

  1. Orv – hvor hyggeligt lige at se Sofus her🙂 Du må sige til hvis du har brug for en testhækler mere, så er jeg bestemt frisk. Glæder mig til at se meget mere fra din hæklenål i 2012. Kh Nina


  2. Godt nytår Nina. Ja han er nuser🙂 Jamen, jeg tager dig på ordet! Sender dig en mail med et par forslag. Kh Sidsel


  3. Hej Sidsel.
    Jeg er også på vej til at kaste mig over “kvadrat-sparkedragten” fra Blødt til Baby, og skal lige være sikker på at du mener at der skal være 2 stm i 2. række. Det er ikke 3 stm som i 1. række?
    Glæder mig til at hækle dem.
    Kan du give en anvisning på hvordan man får knapper og knaphuller ind i benet? sådan som der er på billedet, det ser praktisk ud!🙂
    På forhånd tak!
    Kh Camilla


  4. Hej Camilla
    Uha, jeg tror du har ret, det skal være 3 stm. Godt at du er opmærksom. Jeg ved at andre har hæklet dem med 2 stm og det er gået fint, men nu hvor jeg ser nærmere på billedet…
    Hvis du vil have knapper (hvilket jeg ikke umiddelbart kan anbefale, de gik hele tiden op – jeg vil hellere anbefale af du syr pyntebånd med trykknapper på) – skal du først og fremmest hækle benene i række i stedet for i omgange. Dernæst hæklede jeg en række fm i kanten og denæst en række knaphuller (lm-buer). Jeg skal se om jeg kan finde de gamle bukser frem og tage et billede af det, når jeg er tilbage fra ferie.

    Kh Sidsel


  5. Hej Sidsel

    Jeg er, som så mange andre, ved at gå i gang med denne skønne opskrift. Er i fuld gang med det ene ben…. Men synes ikke at mønsteret bliver glat? Altså kvadraterne buler ligesom ud……kan ikke lige lurer hvorfor? Håber du kan hjælpe eller måske har hørt det før


  6. Hej Maria
    Det kan være fordi du hækler stramt. Prøv at tage en hæklenål, der er et halvt til et helt nummer større. Så tror jeg det vil blive fint og glat. Ellers skriv igen🙂


  7. Hejsa,
    Hvor kan jeg finde opskriften på denne lækre sparkedragt?🙂


    • I min bog “Blødt til baby”🙂


  8. Når man samler benene og hækler rundt ved kroppen, slås der nye masker op i skridtet i str. 9 / 12 mdr. ??? eller er det kun maskerne fra hvert ben der bruges??? håber du forstår mit ??? hilsen nette


    • Hej Nette. Der slås ikke nye masker op ifølge opskriften, men det kan man gøre, hvis man vil have ekstra bleplads🙂 Mvh Sidsel


  9. Hej Sidsel.
    Jeg er gået i gang med denne skønne dragt men det er som om, at mine grupper af stangmasker kun vender den ene vej, hvor jeg kan se på billedet at de skal vende henholdsvis mod højre og venstre i de forskellige rækker. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad jeg gør forkert!!!! Har prøvet at trævle op og starte forfra, men det bliver det samme. Det er i luftmaskebuen af de 2 lm fra rækken før man skal hækle gruppen af stangmasker, ikke?


  10. Hejsa ☺
    Hvor for jeg fat i opskriften på sparkedragter?
    Skal jeg købe hele bogen? Og hvor for jeg fat i den?
    Mvh Sara


    • Bogen koster 100 kr og kan købes her: sangild.bigcartel.com eller bestlles i en boghandel – nogle garnforretninger har den også.
      Mvh Sidsel


      • Tak for svar Sidsel🙂
        Jeg kan ikke nøjes med bare at købe opskriften??
        Mvh Sara


      • Desværre ikke endnu – når bogen er udsolgt, kommer alle opskrifter formentlig til download.🙂



Skriv et svar

