h1

Jeg elsker Doris Chan

6. september 2009

Doris Chan er min yndlingshækledesigner. Jeg elsker simpelthen at hækle efter hendes mønstre og især hendes stil med at designe sømløst – dvs. det hele er hæklet uden sammensyninger. For ofte bliver det så grimt med sammensyninger og så er det keeedeligt.

sept_002
sept_001

Det nyeste jeg har hæklet efter et Doris Chan-mønster er en kjole, en længere udgave af hendes Sweet-tea(ravelry-link)
Jeg elsker simpelthen den kjole, den er perfekt. Jeg skal nok få taget et billede, hvor jeg har den på en dag.
Den er hæklet i hør fra BC garn – stift til at begynde med, men bliver hurtigt blødt og lækkert. Elsker den der særlige silkematte overflade.
Jeg er allerede i gange med en vinterudgave og min mor har også bestilt en. Den er fra bogen Everyday Crochet, som indtil videre er hendes bedste. Der er mange projekter i bogen, som jeg vil i gang med. Måske kommer der en ny bog fra hendes hånd i 2010, jeg håber det. Jeg tror det er min yndlingshæklebog i øjeblikket, selvom jeg godt kunne ønske mig at forlaget tog fotografen og layouteren op til overvejelse, for uha det er så grimt! Hvad sker der fx for forsiden???

10 kommentarer

  1. Den er godt nok flot. Glæder mig til at se den på. Sød snegl – og måden, din datter udtaler det på :O)


  2. Oi, det var et stort heklearbeide! Imponerende, og kjempefin var den også.


  3. Det vilde er jo at det gik ret hurtigt fordi det er et simpelt mønster og en stor hæklenål!


  4. Hej Sidsel, Hvordan får du mønsteret til at passe rundt. Jeg har selv bogen men har store problemer med at få det hele til at passe. Kan du hjælpe??

    Mvh Trine


  5. Hej Trine
    Jeg vil gerne hjælpe. Hvor er du nået til?

    Mvh Sidsel


  6. Hej Sidsel,
    Nu sad jeg lige i går og læste det hele igen, prøvede at gå frem punkt for punkt. Og mønsteret har jeg egentlig godt nok fat i. Det er når man vender jeg ikke helt kan få det til at virke især. PATT ROW 2. Det er måske mest forvirring!!! Men nu skal jeg til at samle de to stk og så skal jeg lave 11 masker ved armene. Men når man så skal til mønster springer man over mange sc for at få en SH lige under armen. Bliver der ikke Hul??.

    Mvh Trine


  7. Hej Trine

    Har du fulgt instruktionerne under “Joining” på s. 21? Jeg erindrer ikke noget om at der skulle være noget hul – men det er selvfølgelig lang tid siden jeg hæklede den model.


  8. Hej Sidsel,
    Ja jeg har gjort som der stod men det er nok bare mig der en lille hækle sinke ;o)) Jeg prøver lige igen, må jeg godt skrive til dig hvis der er noget jeg ikke lige er med på??

    Tak for hjælpen og fede bøger, det skal du have :O)

    Mvh Trine


  9. Skriv endelig igen, det er en fed kjole/bluse 🙂


  10. Hej Sidsel,

    Jeg har skrevet lidt om hvor langt jeg er kommet med kjolen på min blog så kan du jo kigge forbi hvis du har lyst ;o)

    http://tabildgaard.blogspot.com/

    Knus Trine



Skriv en kommentar