h1

Bidt af Kaae

29. marts 2012

I går på Charlotte Kaaes strikkekursus nåede vi til flerfarvestrik på Kaaesk og det kan man altså godt blive bidt af, skulle jeg hilse og sige. Frit valg på alle hylder af Peruvian Highland Uld, magiske nøgler og en masse spytsplejsning. Så må man liiiige strikke et runde mere for at se hvordan det bliver.


Jo jo, stadig noget ujævnt og lidt for fast, men er megastolt over at man ikke kan se hvor min magic loop starter og slutter takket være et lille trick som Charlotte lærte i Sverige. Man bytter rundt på den første og den sidste maske af opslagningsrækken, inden man begynder på første omgang. Er også vild med de der tofarvede opslag, det ser jeg en masse muligheder i.

Det var vildt sjovt at vælge farver sammen med Sus og Charlotte. Vi er meget meget forskellige når det gælder farvesammensætning! Jeg tror nok jeg er den lidt dystre nordiske type med kølig farveholdning 😉

Og som om det ikke var nok til at gøre onsdagen til en særligt god dag stak den første asparges også hovedet op af jorden ude i kolonihaven. I sandhed forår!

7 kommentarer

  1. Så flotte og fargerike pulsvarmere du har strikket, på en ny måte.
    Jeg fikk faktisk boken til Charlotte til jul, av min venninne Marianne.
    Det er noen riktig flotte fargesammensetninger og mønster i boken, men noen av modellene er kanskje litt “crazy” i forhold til min type. Men du kan hilse henne og si at boken er en riktig fin inspirasjon til oss som strikker.


  2. Jeg kan godt forstå at du blev helt bidt af at splejse magiske nøgler og liiiige strikke en omgang mere. Jeg tror slet at jeg ville kunne stoppe;))


  3. Hi hi, du har ret – det var ligesom at være 4 år og blive sluppet løs i en slikbutik da vi skulle vælge farver. Og det er da bare for fedt at strikke Kaaesk – jeg tænker om vi måske skal opfinde et nyt koncept -> “pulsærmer”, for det er sørme svært at stoppe i tide når man har magiske nøgler, som du også beskriver:-) Ha’ en god dag!


  4. Den er også bare fin, dig og Sus, er bare så gode elever 🙂

    Tak Sylvia 🙂


  5. Ha ha, Sus – du kan da bare bruge dem som benvarmere hvis det går helt galt med længden 😉


  6. Ih hvor ser det fint ud. Jeg har også været på workshop med far isle strik, og det er utroligt, hvad der kommer ud for enden af pindene. Jeg har endnu ikke asparges i haven, men har dog sået nogen, som er kommet op 🙂 vh Charlotte.


  7. […] du vil se hvor flotte de er i dagslys, skal du hoppe forbi og se dem på Susannes side. Og hvis du hopper hen på Sidsels side, kan du se hendes pulsvarmere. Tusinde tak for denne gang piger, tak for […]



Skriv en kommentar