h1

Workshop: Flerfarvehækling

14. februar 2014

Nordisk flerfarvehækling er en fed teknik, der giver mulighed for fede mønstre.
Lørdag d. 22. februar holder jeg workshop i denne teknik i Sommerfuglen i København. Udover den nordiske teknik, kan du også lære den anden tradition – nemlig den de brugte i blandt andet Sydamerika og Marokko – den som man også kan se brugt herhjemme i fine ting af Lutteridyl og Yarnfreak:

Her ses den ene teknik hvor der hækles gennem begge maskeled (flot ipadcover fra Yarnfreak):
zebra_sleeve

Og her ses den nordiske variant, hvor der hækles i bagerste maskeled (og som er mere velegnet til beklædning):
pulsvarmer nordisk 3
pulsvarmer nordisk 2

Dels lærer du det grundlæggende farveskift, og hvordan man hækler omkring garnet. Men vi går også videre med teknikker til at få arbejdet til at glide hurtigt, hækle en særlig tofarvet opslagning og mange forskellige tricks, der gør arbejdet smukkere og lettere.

7 kommentarer

  1. Så flott!
    Nå begynner hekling å se ut som om det er strikket!
    Her i Norge er det heklede OL luer som er Hot! Lyseblå med rød kant. Og vi er nesten tomme for disse fargene i butikken nå. Men det får folk til å hekle.
    God helg.


    • God helg lige over 🙂 Hvor fedt at OL kan have den virkning 🙂


  2. Hej Sidsel, det vil vi der bor i Århus også gerne lære…Spændende teknikker.


    • Hej Karen 🙂
      Jeg underviser også i det på Fanø-festivalen – godtnok ikke Århus, men i hvert fald vestpå!


  3. Åhh, jeg ville så gerne med! Men jeg må glæde mig til næste kursus (og håber snart, at der kommer flere?)…

    I mellemtiden må jeg hygge mig med Hovedstads og 3D. Og Blødt til baby naturligvis! (Er netop blevet færdig med 3. kimono.)


    • Sejt – 3. kimono! Jeg holder formentlg først kurser i København igen til efteråret, men ellers hist og her i landet i løbet af året 🙂


  4. […] Der er kommet en ny skøn hæklebog på dansk. Som flere af slagsen, er den oversat af dygtige Sidsel Sangil. Og som I kan se på linket på hendes navn, har hun lige undervist i teknikken jeg også brugte i […]



Skriv en kommentar