h1

Jeg xxx selv

11. maj 2012

En af mine absolut favorit-hæklebøger er “Jeg hækler selv” fra dengang Politikens Forlag faktisk udgav gode fagbøger. Den er fra 1971, og det bærer opskrifterne selvfølgelig præg af, men den er fyldt med information, som man ellers ikke finder i moderne hæklebøger på dansk. Det er den jeg primært slår op i når der er noget jeg skal finde ud af og det var den der for alvor satte mig på sporet af at hækling kunne være andet end triste fastmasker og stangmasker i rækker.
Jeg har også “Jeg broderer selv” og “Jeg syr selv” – den første har jeg ikke brugt så meget tid med, så jeg ved ikke hvor god den er endnu. Men sybogen synes jeg ikke var så anvendelig. Men den jeg mangler for at gøre serien komplet er selvfølgelig “Jeg strikker selv” – er der nogen der ved om den er værd at investere i? Er det primært et kuriosum eller er den brugbar?

3 kommentarer

  1. Jeg er helt enig – låner af og til hækle bøger på biblioteket der er meget gamle, eller har gamle opskrifter. Der er så mange spændende mønstre i, og så er det lidt nostalgisk..🙂


  2. Jeg syr selv er en super godt bog… Alle mine rigtig gode håndarbejdsbøger er fra den tid… KREDS for kendere


  3. Jeg har dem også, og bruger dem flittigt – “jeg strikker selv” er absolut også værd at kigge i.



Skriv et svar

